Sluiten

De een kan goed rekenen, de ander is ver met lezen en spelling. Binnen het klassikale onderwijs op basis van leerjaren is er vaak geen ruimte om aan dit soort verschillen bij kinderen tegemoet te komen. Dat wordt anders met unitonderwijs. Door kinderen van diverse leerjaren bij elkaar te zetten in grotere eenheden, units, kunnen leerkrachten instructiegroepen samenstellen op basis van niveau in plaats van leeftijd. Daarbij leren kinderen niet alleen van de leerkrachten, maar ook van elkaar.

Geen anonieme groepen

Bij De Wegwijzer maken we een verdeling in een onderbouwunit (groep 1,2), middenbouwunit (groep 3,4,5) en een bovenbouwunit (groep 6,7,8). De leerlingen van een unit zitten bij elkaar in het gebouw. In de nieuwbouw krijgt elke unit zijn eigen instructieruimte en leerplein.

Zorgt unitonderwijs niet voor grote, anonieme verbanden? Die gedachte ligt voor de hand. Maar binnen de units zijn kinderen verdeeld in stamgroepen. Iedere stamgroep heeft een eigen ruimte, waar de kinderen dagelijks bij elkaar komen. Zo blijft de geborgenheid van de eigen ‘klas’ bewaard.

Onze teams

Leerkrachten vormen per unit een team en kunnen elkaars passies en kwaliteiten benutten. Het zijn allround professionals, waarvan een aantal een specialisme heeft. Zo hebben we onder meer een taal-, IKC-, reken-, gedrags- en cultuurspecialist. De leerkrachten worden ondersteund door onderwijsassistenten. Daarnaast kunnen we gebruikmaken van een oefentherapeut, logopedist, leesconsulent en van medewerkers van het Centrum Jeugd en Gezin.

Bekijk onze teams

Sluiten
Sluiten

De een kan goed rekenen, de ander is ver met lezen en spelling. Binnen het klassikale onderwijs op basis van leerjaren is er vaak geen ruimte om aan dit soort verschillen bij kinderen tegemoet te komen. Dat wordt anders met unitonderwijs. Door kinderen van diverse leerjaren bij elkaar te zetten in grotere eenheden, units, kunnen leerkrachten instructiegroepen samenstellen op basis van niveau in plaats van leeftijd. Daarbij leren kinderen niet alleen van de leerkrachten, maar ook van elkaar.

Geen anonieme groepen

Bij De Wegwijzer maken we een verdeling in een onderbouwunit (groep 1,2), middenbouwunit (groep 3,4,5) en een bovenbouwunit (groep 6,7,8). De leerlingen van een unit zitten bij elkaar in het gebouw. In de nieuwbouw krijgt elke unit zijn eigen instructieruimte en leerplein.

Zorgt unitonderwijs niet voor grote, anonieme verbanden? Die gedachte ligt voor de hand. Maar binnen de units zijn kinderen verdeeld in stamgroepen. Iedere stamgroep heeft een eigen ruimte, waar de kinderen dagelijks bij elkaar komen. Zo blijft de geborgenheid van de eigen ‘klas’ bewaard.

Onze teams

Leerkrachten vormen per unit een team en kunnen elkaars passies en kwaliteiten benutten. Het zijn allround professionals, waarvan een aantal een specialisme heeft. Zo hebben we onder meer een taal-, IKC-, reken-, gedrags- en cultuurspecialist. De leerkrachten worden ondersteund door onderwijsassistenten. Daarnaast kunnen we gebruikmaken van een oefentherapeut, logopedist, leesconsulent en van medewerkers van het Centrum Jeugd en Gezin.

Bekijk onze teams



Wij gaan zorgvuldig om met je gegevens. Hoe? Dat lees je in het privacy statement
Menu

Sluiten

Resultaten

Begin met typen in het veld hierboven en de resultaten komen direct hieronder te staan.